Тези гигантски източници на важни витамини и минерали, на фибри и антиоксиданти, също съдържат изключително малко мазнини и холестерол, което само подкрепя тезата, че те са в основата на човешкото здраве. И все пак рядко достигаме препоръчаните 2 чаши плодове и 3 чаши зеленчуци на ден. Ето няколко съвета как да включим повече от полезните храни в хранителния си режим.

Балансирана закуска

Първата храна за деня е доказано най-важната, с особена роля за психическото ни състояние и здравето на сърцето ни, както и с за намаляване на риска от диабет. Закуската е чудесен момент да включите плодове и зеленчуци в хранителния си режим. Естествен подсладител за овес, смутита и йогурт могат да бъдат повечето плодове, а вариантът да се пие фреш от плодове е хранителен и освежаващ. А ако предпочитате солена закуска, добавете зеленчуци към яйцата или сандвича си сутрин.

Междинно хапване

Чипсовете са слабост на много хора, но за съжаление са с високо съдържание на мазнина, сол и калории. Когато отново усетите желание да похрупате нещо, докато гледате филм или организирате парти с приятели, опитайте се да замените по-голямата част от мазните храни със зеленчуци – нарязаните краставици, моркови или дори целина, представляват здравословна алтернатива, която да удовлетвори желанието ни да хрупаме в подобни ситуации.

Сладкишите, които обичаме да печем

Кой не обича домашно приготвен сладкиш? Топли и изкусителни, можем да ги оставим в менюто си, но да ги подобрим, като заменим основната част на подсладителите и елиминираме повечето мазнини, като заменим захарта и маслото с плодове. Вместо масло можете да използвате намачкано авокадо или банани.

Яжте по салата на ден!

Салатите предлагат безкрайни възможности за комбинации на полезни плодове и зеленчуци, а и могат да ви спестят разходи. Стремете се към цветово разнообразие и се насладете на експлозията от различни подходящи вкусове, изпълвайки полезните норми в ежедневието си.