Няма еднакви хора, съответно няма шаблон за хранене, който всеки може да следва. Моят съвет е да перафразирате въпроса, за да получите по-полезен отговор. По-добрият въпрос би бил: "Кое е моето хранене? Кое е храненето, което ще ми помогне да изглеждам добре и да се чувствам отлично?“

Ето няколко практични съвета как постепенно сами да стигнете до правилния отговор на този въпрос:

Първо и най-важно, трябва да сте напълно наясно каква е целта, която искате да обслужи вашето хранене - отслабване, напълняване, понижаване на холестерола и др.

Второ, бъдете напълно наясно със състоянието на вашето тяло и дух. Няма как да отслабнете, ако не сте наясно защо напълняхте.

Трето, запознайте се с основните правила на нормалното хранене, тъй като върху тях ще изградите стратегията си за постигането на целта. Накратко, едно нормално хранене трябва да е:

Редовно - през 3-4 часа, от момента на събуждането до лягането.

Качествено - избягвайте мазните, пържени и панирани храни, имайте едно наум за скритите такива в сладките, тестените изделия и сирената. Разбира се, тези храни не са отровни, но е важно да не ги превръщате във ваша основна храна.

Умерено - просто прекратете храненето при първото подозрение, че прекалявате.

Последно, но не по важност, водете си дневник. Само така ще имате обективен поглед върху вашето хранене. Ще можете да откривате грешките и да се стремите да ги коригирате. Домашният кантар и едно контролно кръвно изследване, което ще ви покаже дали усилията ви са насочени в правилната посока.