Кросфитът не е спорт, който се практикува отскоро, но напоследък набира все повече последователи по цял свят и с то със съвсем основателна причина – тази програма не се ограничава до една област, не е отегчителна и не омръзва. Както подсказва името, кросфит е комбинация от най-разнообразни тренировъчни движения, които съчетават всички възможни спортове в едно. Практикуващите кросфит се вдъхновяват от голямото разнообразие от упражнения, взаимствани от различни спортове като лека атлетика, гимнастика или дори вдигане на тежести. А базата на кросфита са ежедневните движения, които извършваме – когато сядаме, или вдигаме предмет от земята, тичаме, качваме се по стъпала и др.

Но не можем да пропуснем да споменем, че тази прекрасна спортна дисциплина наистина е подчинена на специфични стандарти и техники. Благодарение на разнообразието от движения, съчетани в кросфита, практикуващите го спортисти са обучени да се справят с всякакви физически изпитания, независимо дали им предстои някакво спортно състезание или става дума за улесняване на ежедневието им, чрез придобиване на допълнителна сила.

Фитнес на разположение на всички

Абсолютно всеки може да тренира кросфит, съобразявайки се със собствените си възможности и граници. Но не трябва да се вдъхновявате много от хилядите тренировъчни кросфит програми, с които е наводнен интернет. В повечето случаи те са предназначени за напреднали или професионални спортисти, които са доста добре обучени, така че рискувате да си навлечете разнообразни и сериозни наранявания. Професионален и компетентен треньор може най-добре да определи адаптираните движения и упражненията, с които да тренирате, така че да бъдат изцяло съобразени с вашите спортни нужди и физическа кондиция на тялото.

От 3 до 60

Една тренировка може да бъде с продължителност от 3 до 60 минути, в зависимост от възможностите на трениращия. Но при всички положения кросфит упражненията са разнообразни и естествени, подобно на тези физически движения, които ни се налага да извършваме всеки ден в реалния живот.

Защо кросфит?

Една от основните причини спортуващите все повече да предпочитат кросфит програмите е, че така успяват да увеличат не само физическата си сила, но и неврологичния капацитет, както и да регулират хормоналния си баланс, и то единствено чрез плавни, но усърдни тренировки.

Тренировките по кросфит включват програми за издръжливост, благодарение на които можете не само да поддържате добрата си физическа форма, но и да се подготвяте за състезания, както и да наблегнете на упражнения, с които да повишите подвижността си. Много е важно е да се усвои правилно техниката на изпълнение на различните движения, за да намалите риска от наранявания и най-важното – за предотвратяване на неблагоприятните последици от неподходящи за вас пози. Ако знаете кои са точните движения, подходящи за вас, наистина си гарантирате по-добро качество на живот и по-добро здраве.

Винаги се взирайте напред

Както при всички други спортове, така и кросфитът ви позволява да оценявате резултатите от вашите усилия, според успехите, които постигате в представянето си. Всяка тренировка може да бъде една нова възможност за вас да измествате границите на физическите ви възможности все по-далече и по-далече. Идеята на този спорт е непрекъснато да правиш всичко възможно, за да побеждаваш личния си рекорд, а не да се конкурираш с други спортисти, както е при повечето други спортове.
Любителите на кросфит тренировките не се страхуват от трудностите, те винаги са готови да се изправят пред нови и нови предизвикателства и да ги покорят.

Този метод на трениране залага на една проактивна визия за физическата активност. Искате с кросфит упражнения да поддържате добра физическа форма, или да загубите няколко килограма, или пък да се подготвите за предстоящо състезание – разбира се, кросфитът ви осигурява всичко това, но не само. Кросфитът е дисциплина, предназначена за победители. Заниманията изискват постоянство, отдаденост и прецизност. Трениращият трябва да умее да възприема, да учи и постоянно да се адаптира към нови и нови движения, да надскача възможностите си във всяка следваща тренировка – тогава изключителният резултат е абсолютно сигурен. А този резултат е тялото-мечта. По този начин философията на кросфита подтиква практикуващите го винаги да се стремят към нови постижения, винаги да искат повече и да правят всичко по силите си, за да постигат целите си.