Много фактори могат да се окажат пречки за отслабването – от липсата на достатъчно сън, през хроничния стрес, до хормонален дисбаланс. А понякога, дори когато не се откроява причина, нещо все пак му пречи. Ето няколко неконвенционални стратегии, за да раздвижите организма и метаболизма си – така ще го подтикнете към желаните резултати.

1. Приемайте калории на цикли – калориите имат значение, но хормоните имат по-голямо. Затова, дори когато намалите приеманите калории и мазнини, пак имате противник в лицето на метаболизма си, който се забавя, за да се нагоди към диетата ви. Разнообразието в рутината на диетата може да държи метаболизма на ръба, като така ви позволява да отслабвате по-лесно. Опитайте понякога следобед да яд.

2. Вземете нещо между хранения, докато в други дни не яжте нищо друго, освен трите основни хранения. Записвайте си внимателно, това ще ви помогне.

3. Внимавайте за нисък толеранс при някои храни – те могат да причинят възпаление, съпротива на инсулина и отслабването. Глутен, млечни продукти, царевица, яйца, фъстъци, соя, захар и изкуствени подсладители са едни от по-често срещаните храни, към които хората имат нисък толеранс. Опитайте да изолирате напълно тези храни от диетата си за 3 седмици, за да видите дали това няма да помогне. Ако има ефект, след това можете да търсите коя от храните е вредителят, като ги изолирате поотделно.

4. Внимавайте със захарите – понякога не осъзнаваме колко от така наречените здравословни храни, които консумираме, имат високо съдържание на захари. Обикновено това са дресинги, йогурт с плодове и подсладени млека. Дори да не изглеждат сериозна пречка за отслабването сами по себе си, в комбинация имат ефект.

5. Опитайте със смутита – проучванията доказват, че понякога да замениш някое хранене със смути може да е тласъкът, от който се нуждае метаболизмът ни, за да се задвижи с нови сили. Можете да опитате, като смесите вода с някакви плодове или зеленчуци по вкус – понякога за закуска и обяд, друг път за закуска и вечеря. Така ще проверите дали това ще подейства и на вашия организъм.