Предлагаме ви няколко упражнения, които са подходящи както в домашни условия, така и във фитнес залата.

1. Лицевата опора е възможно най-класическото упражнение без тежести.

Можете да използвате лицевите опори в началото или в края на тренировката и пак ще имаме оптимален резултат. Променяйки ширината на ръцете или наклона, променяте и натоварването, с което увеличавате ефекта. Основните мускулни групи, които обхващате, са гръдните мускули и трицепса.

2. Тесен разкрач на ръцете тип „каро“. Това е още един много сполучлив вариант на лицева опора, но този път с тесен разкрач на ръцете тип „каро“. С него акцентираме върху трицепса и вътрешната част на гърдите.

3. Следващото ни предложение е стоеж в лицева опора с изнасяне на коляното към гърдите. Това упражнение обхваща коремните мускули, ръцете, гърба и често е използвано от нежния пол, тъй като има благоприятен ефект в борбата с целулита.

4. Ето едно упражнение за маса и разширяване на гърба. Има няколко вариации за набирания, но който и да изберете, пак ще се натоварите толкова, че ще придобиете усещането, че тениската ви е вече малка. Набирането е комплексно упражнение, а мускулните групни, които обхваща, са ръце, трапец, но най-много гръб.

Защо да тренираме без тежести?

* Упражненията с телесна маса са чудесен избор, тъй като те са лесно модифицирани и предназначени за всички възрастови групи и ниво на физическа подготовка. Добавянето на допълнителни повторения, извършването на движението по-бързо или много бавно, могат да направят всяко едно упражнение истинско предизвикателство.

*  Бързо изгаряне на мазнини. Искате да изгорите няколко от нежеланите килограми? Само няколко минути кръгова тренировка могат да имат значително въздействие върху метаболизма ви и свалянето на килограми може да се окаже много по-лесно, отколкото изглежда.

* Изследванията показват, че тренировките с телесното ни тегло дават много добри резултати в краткотрайни срокове. Тъй като не се използва тежест, мускулите ни позволяват да преминем от едно упражнение в друго с кратки почивки, което означава, че повишаваме сърдечно-съдовата честота, а това води до огромно количество изгорени калории.

* Упражненията със собственото ни тегло могат да се извършват на открито или на закрито, както и с група приятели, което е особено приятно. Малко смях прави тренировката по-приятна.