И въпреки че храносмилателната система е направена така, че да може да разгражда почти всяко ядивно нещо, което й предложите, някои неща (нездравословна диета и начин на живот) могат да попречат на дейността й.

За щастие може да се отървете от проблемите с храносмилането  само като внимавате с какво се храните. Ето някои съвети:

Най-добрите храни за подобряване на храносмилането:

1. Пълнозърнести храни – кафяв ориз, пълнозърнест хляб, паста и мюсли са полезни за храносмилателната система заради високото си съдържание на фибри. Фибрите спомагат за правилното движение на червата, и се свързват с мазнини, пречейки им да запушват артериите ви.

2. Джинджифил – освен че има противовъзпалителни качества, джинджифилът също спомага за предотвратяване на проблеми с храносмилането. Особено когато се приема във формата на ейл, е особено ефективен в предотвратяването на гадене, повръщане, сутрешно гадене, подуване и слаба анорексия.

3. Банани – Диетичните фибри в банани спомагат за възвръщане на нормалните функции на червата, особено след някакви проблеми. Калий и другите минерали, които се съдържат в тях, заместват липсващите електролити.

4. Филе от месо и риба – защото филето съдържа по-малко мазнини, храносмилателната система ще има по-малко проблеми с разграждането им. Опитайте да избягвате кожата на пилето и се старайте да намирате риби, които съдържат омега-3 киселини.

5. Кисело мляко – милиардите добри бактерии в киселото мляко го правят перфектното лекарство за проблеми с храносмилателната система. Киселото мляко възвръща баланс на микроорганизмите в органите, което спомага за правилното разграждане на хранителни вещества.

 

При проблеми с храносмилането обаче, избягвайте тези храни:

  1. Царевица – въпреки че царевицата е пълна с полезни диетични фибри, огромното количество целулоза може да затрудни храносмилането;
  2. Алкохол, кафе, чай и газирани напитки – те причиняват допълнително създаване на стомашни киселини, което може да е проблем, ако вече съществуват проблеми;
  3. Горски плодове – малките семенца в тях могат да причинят възпаления или инфекции при съществуващи проблеми.
  4. Шоколади – съдържат кофеин и мляко, които могат да повлияят зле на храносмилателния процес.